A zene Magyarország mindennapi életének mindig is jelentős része volt és az is maradt.
- Solti György

Ávéd János és Gadó Gábor mesterkurzust tart a BMC-ben

2024. február 8.

A kurzus időpontja:

2024. február 13. (kedd), 17.00–20.00

 

Helyszín:

Budapest Music Center, 1. emelet, Könyvtár

(1093 Budapest, Mátyás utca 8.)

 

Részvételi feltételek:

Az eseményen a Zeneakadémia és a Bartók Konzi bármilyen szakos hallgatói vehetnek részt, előzetes regisztráció szükséges Borzi Andreánál a borzi.andrea[kukac]zeneakademia.hu e-mail-címen. Erre a kurzusra nem lehetséges Mesterkurzus kreditet elszámoltatni.

​​​​​​Mivel a hangsúly a közös zenélésen lesz, az aktív résztvevőktől azt kérjük, hogy lehetőleg hangszert is hozzanak magukkal.

 

Ávéd János és Gadó Gábor (fotó: Huszti István)

 

Gadó Gábor jazzgitár- és Ávéd János szaxofonművész közös mesterkurzusán Gadó néhány duóra készült kompozíciójából kiindulva az intézményes jazz- és improvizációs oktatás homlokterén kívül eső jelenségekkel ismerkedhetnek meg a hallgatók. A kurzuson a két zenész nemcsak hagyományokra építő, de a mainstreamtől markánsan eltérő zenei univerzumába nyújt mélyebb bevezetést, hanem az európai és különösen a francia jazzéletben szerzett tapasztalataikat és megközelítéseket is megosztják fiatal pályatársaikkal.

Gadó Gábor zenéjében sajátos fúziót alkot a jazz, a régizene, a barokk és a kortárs zene. A Franciaországban élő jazzgitáros rendkívül bensőséges módon használja a modális hagyományokat és a tonális harmóniákat, szélesebb értelemben véve pedig Közép-Európa nagy művészi és spirituális irányzataival, valamint a keleti miszticizmussal is egyedi viszonyt alakított ki. Szabad játékba át-átcsapó kompozíciói, átiratai egyszerre képviselik a klasszikus (írott) zene maradandó minőségét és a spontaneitás erejét.

Az elképesztő hangszíngazdagságú szaxofonos, Ávéd János kutatásainak középpontjában a 12 hang teljes spektruma, illetve kompozíció és improvizáció viszonya áll. Ávéd azonban amellett, hogy olyan zeneelméleti kérdésekre is keresi a választ, mennyire alkalmazhatóak Anton Webern zeneszerzési módszerei az improvizációban, mindig arra törekszik, hogy a hangok túlmutassanak önmagukon, és emberfeletti tartalmak felé vezessék a hallgatót.

A mesterkurzus a Felhangolva! program keretében, a MOL-Új Európa Alapítvány támogatásával valósulhat meg.