
MUNKAKÖR
a LFZE Bartók Béla Zeneművészeti és Hangszerészképző Gyakorló Szakgimnázium igazgató helyettese, szolfézs, zeneelmélet tanár
TANÁRI TEVÉKENYSÉG/MAGAMRÓL
Munkám alapja a zene iránti mély szeretet, a tanítás iránti elköteleződés, és a fiatalok zenei fejlődéséhez való hozzájárulás. Szolfézs-zeneelmélet tanárként célom, hogy a diákjaim ne csupán tananyagot sajátítsanak el, hanem hogy a zene az életük szerves részévé váljon, egy olyan nyelvvé, amelyen keresztül kifejezhetik önmagukat, és amely erősíti az önbizalmukat és kreativitásukat.
Hiszem, hogy minden diák egyedi képességekkel és lehetőségekkel érkezik az iskolába, és tanárként feladatom, hogy ezeket a lehetőségeket felszínre hozzam. Fontosnak tartom, hogy barátságos, támogató és inspiráló légkört teremtsek, ahol a diákok biztonságban érezhetik magukat, kérdezhetnek, hibázhatnak, és tanulhatnak a hibáikból. Óráimon külön figyelmet fordítok arra, hogy a zeneelmélet ne csupán egy száraz elméleti tárgy legyen, hanem élő, gyakorlati tudás, amelyet a diákok a hangszeres órákon és a zenei pályájuk során is kamatoztatni tudnak.
A szolfézsoktatás nemcsak a hallás, ritmusérzék, formaérzék fejlesztéséről szól, hanem arról is, hogy a diákok megtanulják érteni és szeretni a zenét. Igyekszem változatos módszerekkel – énekléssel, ritmusgyakorlatokkal, improvizációval és közös elemzésekkel – közelíteni a
tananyagot a diákokhoz. Célom, hogy az órák élvezetesek, mégis tartalmasak legyenek, hogy minden egyes foglalkozás végére a diákok egy újabb apró felfedezést tegyenek a zene világában.
A zeneművészeti szakgimnázium számomra több, mint munkahely – egy közösség, ahol a zene és a tanítás iránti szenvedélyünket osztjuk meg egymással és a diákjainkkal, ebben kollégáimmal igazi csapatot alkotunk. Azért választottam ezt az iskolát és ezt a hivatást, mert hiszek abban, hogy a művészetoktatásnak kulcsszerepe van a fiatalok személyiségformálásában. A közös célunk, hogy a tehetséget ne csak felismerjük, hanem gondozzuk is, hogy diákjaink önálló, kreatív, és a zene világában boldogulni képes fiatalokká váljanak.
TANULMÁNYOK
2024 Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem (LFZE)- Zenei mentor és gyakorlatvezető pedagógus szakvizsga
2014 LFZE Doktori Iskola, DLA karvezető doktori diploma
2007 LFZE, zeneelmélet-tanár diploma
2006 LFZE, szolfézstanár diploma
1999-2004 LFZE, ének-zenetanár, karvezető diploma
1995-1999 Pécsi Zeneművészeti Szakközépiskola, zongora-szolfézs szak
MUNKAHELYEK
2018- LFZE Bartók Béla Zeneművészeti és Hangszerészképző Gyakorló szakgimnázium, igazgató helyettes
2018-2020 LFZE Bartók Béla Zeneművészeti Szakgimnázium, tanszakvezető - elmélet tanszak
2003- Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Bartók Béla Zeneművészeti és Hangszerészképző Gyakorló Szakgimnázium, szolfézs-zeneelmélet tanár
TANULÁSSZERVEZŐI TEVÉKENYSÉG
2024 Vezető képzésszervező, “RRF-2.1.2-21-00040 - „A gyakorlati képzés digitális fejlesztése Liszt Zeneakadémiáján”
2019, 2022 Sugár Rezső Zeneszerzésverseny
2019-től évente Őszi Zenei Tábor szervezése iskolánkban a zenei pálya iránt érdeklődő növendékek számára
2018 Ügyvivő szakértő (lektor), EFOP 3.2.6-16-2016-00001 - „A tanulók képesség-kibontakoztatásának elősegítése a köznevelési intézményekben”
2017- Országos szakgimnáziumi versenyek - jegyzői feladatok ellátása
DÍJAK
2018 Artisjus-díj „A kortás zenék népszerűsítésében végzett pedagógiai munkáért”
2004 Zeneakadémia karvezető verseny - Lantos Rezső Emlékalapítvány ösztöndíja.
KAPCSOLAT
darazsdi.zita[kukac]zeneakademia.hu